Dette værk består af 28 satser og er inspireret af de gamle månekalendersystemer, der blev brugt i både østlige og vestlige kulturer. I oldtiden blev himmelkuglen opdelt i 28 ujævne segmenter, kendt som de 28 stjernebilleder eller "mansions", som dannede grundlag for månebaserede kalendere. Disse segmenter blev brugt til at følge månens bevægelse i forhold til de faste stjerner og til at beregne solens placering. Systemet stammer angiveligt fra ca. 1100 f.Kr. og blev anvendt i blandt andet Kina, Indien, Babylon, Egypten og Grækenland.
Komponisten reflekterer over, hvordan disse ujævne og symbolske opdelinger stadig fascinerer os i dag, selv i en tid domineret af digital præcision og symmetri. Tallet 28 har gennem historien haft en særlig betydning, måske endda som et "perfekt tal". Dette værk er dedikeret til komponisten Toshi Ichiyanagi, der gik bort sidste år, og fungerer som både en hyldest og en meditativ rejse gennem gamle kosmiske principper og musikalsk modernitet.
| Instrument (fx guitar, sang m.m.) | Klaver |
| Genrer (Fx Pop, Rock, Børn m.m.) | Klassisk |
| Type (fx Instrumentskole o.lign.) | Nodebog |
| Niveau | Øvet |
| Sideantal | 20 |
| Publisher/Producent | Edition Peters, Faber Music Limited/Edition Peters, Faber Music/Edition Peters |
| Bidragydere | Saruya, Toshiro(Composer) |
| Sprog | Engelsk |
| ISBN | 9790577024349 |
| ISMN | 9790577024349 |