Hvad gør vi med børn, der synger falsk og hvordan har synet gennem tiderne været på børns sang? Teori, sange og praksiseksempler i samme materiale.
Der rettes fokus på kulturelle aspekter af den sanglige udfoldelse samt konsekvenser heraf i relation til musiklæreres, sangpædagogers, korlederes og pædagogers rolle. Bogen inddrager væsentlige områder af den nyere forskning inden for børns sanglige udvikling, intonationsudvikling og falsk-syngeri. Der indgår 24 sange med idéer til praksis. Materialet udgør en omfattende revidering af bogen Når børn synger, hva’ så, der udkom i 2003. Denne nye udgave er mere lettilgængelig og indeholder flere praksiseksempler og aktiviteter. Bogen giver adgang til en digital ressourceside med indspilninger af alle sangene samt flere illustrative aktivitetseksempler på video.
Målgrupper: 0. - 2. klasse, 3. - 4. klasse, Musikskolen, Videregående uddannelser • Emner: Pædagogik/didaktik • Fælles Mål: Sang
Sangliste
• Syv vilde vinde dansede herinde
• Kom, gi’ mig rytmen
• Sangen skal klinge li’ så godt
• En lille prik
• Sørøverkongen Jonathan
• Når jeg bruger min stemme
• Toner kan gå opad som en luftballon
• Aben, der ikke kunne gå lige
• Safari-blues
• Selina, Selina kombojahna
• Mobbernes klagesang
• Det kommer an på, øjnene der ser
• Monstersangen
• Lige her hvor lyset bor
• Odin
• Dig og mig-sangen
• Når håbet grønnes
• Nu vil vi synge højt
• Go’dag go’dag så er vi samlet igen
• Nu er det halloween igen
• Salsa-ild i rumpetten
• Det ka’ da godt være
• Silikone-Lone og Skalpel-Keld
• Månedernes navne
| Instrument (fx guitar, sang m.m.) | Sang, Teoribøger og papirer |
| Type (fx Instrumentskole o.lign.) | Bog med Audio Online, Klasserums aktiviter, Musikteori/Nodelære |
| Publisher/Producent | Dansk Sang |
| Bidragydere | Linda Vilhelmsen |
| Sprog | Dansk |
| ISBN | 978-87-7178-155-7 |
| ISMN | 978-87-7178-155-7 |